social-channel-googleplus surface account images colour extern-link map location store-on star brush paint-rol paint tester conditions delivery payment minus_16px plus_16px close_16px arrow-down_16px arrow-up_16px arrow-right_16px selected_16px email external-link social-facebook social-googleplus social-twitter list work business clients painters-icons-v2-source_pdf social-channel-facebook social-channel-instagram social-channel-instagram2 social-channel-twitter social-channel-youtube carrousel_prev carrousel_next download save-colour-off shopping-cart shopping-list store-finder search share save-colour-off2 save-colour-on info-off info-on workspace loader close icon-facebook-mono icon-youtube-mono

HÉ TOEKOMSTIGE TEAMLEIDER LOGISTIEK & EXPEDITIE!

2022-08-26
 

De organisatie
Werken binnen onze organisatie betekent werken aan de toekomst van één van de grootste professionele verfgroothandels van Nederland. Met 13 verkooplocaties en ruim 100 collega’s voorzien wij dagelijks meer dan 5.000 schildersbedrijven in hun schildersmaterialen en helpen we ze op meerdere vlakken in hun bedrijfsvoering.

Wat ga jij doen?

Als meewerkend Teamleider logistiek & expeditie ga je een faciliterende rol aannemen. Naast aansturing van het team bewaak je vanuit een helicopterview de logistieke processen. Waarbij een leuke uitdaging ligt in het voorraadbeheer, de magazijninrichting, routeplanning en de dagelijkse bezetting. Je signaleert verbetermogelijkheden en stemt deze af met andere afdelingen.

Doel is het optimaliseren van het proces binnen de afdeling logistiek en expeditie, zodanig dat wordt voldaan aan:

  • de gestelde veiligheidsnormen
  • de gestelde productienormen
  • de tijds- en kwaliteitseisen
  • de vastgestelde procedures en regels.

De afdeling logistiek & expeditie is een operationele afdeling en verzorgt alle in-, op- en uitslag van goederen voor de klanten.

Als teamleider rapporteer je rechtstreeks aan de operationeel manager en geef je leiding aan het team waarin je word ondersteund door 2 meewerkend voormannen die het dagelijks aanspreekpunt zijn op de werkvloer. De teamleider draagt er zorg voor dat de voorraadbetrouwbaarheid en leverbetrouwbaarheid dagelijks op orde zijn en de klanten dagelijks de juiste producten ontvangt op de afgesproken plaats en afgesproken tijd.

De kernactiviteiten bestaan onder andere uit:

  • Monitoren/bewaken van de Logistieke processen;
  • Afstemmen van de Logistieke activiteiten van de eigen afdeling met die van andere afdelingen
  • Bewaken van de uitvoering van de logistieke processen t.o.v. dag- en weekplanning;
  • Verzorgen van het behalen van de doelen aan de hand van vooraf afgesproken targets/KPI’s;
  • Toezien op de uitvoering in kwalitatieve en kwantitatieve zin;
  • Het op orde houden van de voorraadbetrouwbaarheid;
  • Rapporteren van afwijkingen aan de operationeel manager;
  • Deelnemen aan projecten ter verbetering van de Logistieke processen;
  • Het initiëren, invoeren en borgen van continue verbetering t.a.v. de operationele processen;
  • Zorgdragen op het naleven van het Arbo-, veiligheids-, en kwaliteitsbeleid.

Wie ben jij?

We zijn altijd op zoek naar mensen die een verschil willen maken en waarde kunnen toevoegen aan onze organisatie. De eigenschappen waar we waarde aan hechten zijn:

  • Je hebt een helikopterview over de magazijnprocessen, de inzet van het personeel en het realiseren van de dagelijkse werkzaamheden;
  • Je bent altijd gericht op het afleveren van kwaliteit;
  • Je bent bekend met voorraadbeheer en replenishment;
  • Je hebt een mensgerichte leiderschapsstijl, je bent de verbindende factor in het team;
  • Je neemt je verantwoordelijkheid;
  • Je geeft feedback en staat open voor feedback;
  • Je hebt een probleemoplossend vermogen;
  • Je bent resultaatgericht en stressbestendig;
  • Je bent communicatief sterk op alle niveaus binnen de organisatie.

Daarnaast bezit je de volgende vaardigheden:

  • MBO+ werk en denkniveau aangevuld met relevante logistieke opleiding of ervaring;
  • Ruime aantoonbare logistieke ervaring op het gebied van magazijnprocessen;
  • Minimaal 4 jaar ervaring binnen de logistiek, waarvan min. 2 jaar een leidinggevende functie;
  • Bekend met ERP en WMS systemen;
  • Heftruck en reachtruck certificaat;
  • Beheersing van de Nederlandse taal in woord- en geschrift.

Wat bieden wij jou?

Wij bieden jou een uitdagende job voor 40 uur in de week, binnen een organisatie die nog steeds volop in ontwikkeling is. Uiteraard zorgen wij voor goede marktconforme arbeidsvoorwaarden zoals een prima salaris, voldoende vrije dagen en de mogelijkheid om jezelf te ontwikkelen d.m.v. cursussen en opleidingen. Wij vinden het belangrijk dat onze werknemers met plezier naar het werk gaan. Persoonlijke aandacht, open communicatie, collegialiteit en positieve bedrijfscultuur staan hierbij centraal.

Interesse?

Stuur dan je sollicitatie + CV naar vacature@sikkens-zh.nl
Wil je toch eerst nog even iets meer weten? Bel dan gerust met Esmee van Hooft, operationeel manager (06-14321901).